Kahju on

Loen majandusantropoloogia uurimustöö-ettekande tarbeks Pärnu linna 2006. ja 2007. aasta turismiraporteid, mille hulgas on ka seesugune üsna huvitav, ent samas kergelt masendust tekitav kirjutis – loometurism kui võimalik sihtkoha arendamise suund Pärnu näitel.

Tsiteerin: “…siia eksivad aegajalt sellised ärksamad inimesed ära, ja kannatust jätkub paariks aastaks niikaua, kui nad on väsinud sellest bürokraatiast ning kui nende tegemistele on pandud piirangud peale oma asja teha…”

Jube hakkab. Ja kahju ka. Pärnust. Linnast, mida ma tegelikult ju armastan. Linn, mis võiks olla tõesti vahva ja mõnus ja huvitav. Arenev. Aga ei ole. Ja ma mõtlen neidsamu mõtteid, et kui pärast kooli lõppu tagasi minna, siis… Kaua ma seal olen? Kaua ma seda totrust kannatan? Juba praegu käivad asjad vastukarva, ei liigu, on jaburad. Ja praegu olen ma veel lihtsalt üks kodanik, kõrvalseisja. Ma ei taha tulevikus asju ajada vaikselt oma mätta otsas. Ma tahan, et minu töö tõttu hakkaks midagi liikuma, et saaks midagi suurt ja head ja huvitavat, mis on uueks verstapostiks. Mitte, et minu nimi jääks kuskile legendidesse, vaid et minu linn areneks. Et seal oleks ka edaspidi hea elada, nii suures kui väikeses plaanis. Et poleks häbi öelda – ma elan Pärnus. Sest mõnikord on. Kahju on. Hirm on ka.

Tulgem ja tehkem! (ütles noor ja entusiastlik, kogenematu kultuurikorraldaja)


Ja nüüd ma lähen ja tegelen natuke meeldivamate asjadega ehk Artaud’ ja Grotowski teooriate omavaheliste seoste ning Hamleti tekstianalüüsiga. Kultuurikorraldaja lai ampluaa: Hamletist majandusantropoloogiani, sekka kõnetehnika harjutusi, filosoofiat, organisatsioonijuhtimist, maarjapäeva ettevalmistusi ja mentoritööd.

Hetkelugu: midagi muusikaajaloo materjalidest, romantism (pärimusmuusikutel on homme kontrolltöö)

Lisa kommentaar

