Liigne kommunikatsioon, ei mingit suhtlust

Jälle pole ma pea nädal aega midagi siia blogisse kirjutanud ja ega ausalt öeldes mujalegi suurt midagi üles tähendanud pole. Kui varem oli mu normiks päevas vähemalt üks-kaks asja üles kirjutada, siis nüüd on kuidagi… Vajaka jäänud.

Vahel on tunne, et polegi midagi öelda. Et kõik on juba ära öeldud ja siis see minu oma, ega sel polegi tähtsust. Frivoolne ja teisejärguline. Vahel tundub, et üldse liiga palju kirjutatakse ja tahetakse öelda… Eh, mis tundub, nii ongi ju. Infomüra ja liigne kommunikatsioon, pidev tähelepanemisevajadus – meil kõigil. Kõik need twitterdamised, facebookitamised, orkutilaksud, e-kirjad, kommentaarid, youtubestumised… Ma teen seda ise ka kõike ja see on nii laiali valgunud, liiga palju. Siis ongi tunne, et milleks nüüd siis veel blogissegi midagi öelda, kõik sai juba öeldud, kuigi on üle internetiilma laiali. Ja siis imestad, miks keegi midagi ei tea, sest see on Ju Seal Nii Kirjas. Polegi midagi Päriselt Öelda ja kõneleda. Mälu jääb kehvemaks, sest “pane mulle meili peale”-süsteem saadab kõik sulle postkasti, aga mis meelde jääb, mis? Märkikuelu kolis mul Google kalendrisse… Nüüd ei teagi ise täpselt, mis-kus-kes ma olema pean, kui Internetti lahti pole. Natuke päris palju hirmus ju!

Siis jälle on see mõte, et vahest võtaks end nüüd siit maha ja enam seda ei kasutaks ja… Paljud saavad ilma hakkama. Aga kõik, kõik ülejäänud on ju Seal ja kõik vajalik (tõesti vajalik) info on ka Seal. Uusturundus toimib Seal ja siis sind ju ei olegi nagu olemas (mis tobe mõtteviis tegelikult). Päris tõsiselt – Facebooki grupid ja lehed asendavad kodulehti ja blogisid, facebooki teated ja testid asendavad MSNi, myspace.com on ammuilma bändide põhipunkt, twitter on uued ajalehed ja klikid, kuumad teemad, reklaamiallikas…

Sõbrad tegid hiljuti koolile foorumi, et oleks parem erinevatel teemadel suhelda, aga foorum väga ei toimi, sest lisaks sellele, et pead endale uue kasutaja tegema (=liigne ajakulu), on tegemist ka võõra, harjumatu ja IGAVA (vrdl tavaline foorum ja facebook/orkut) keskkonnaga. Kahju iseenesest – foorum on näiteks minu jaoks kordi põnevam kui facebook, kui seal ainult suhtlus algaks. Minu mõnusaimad tutvused ja üüratud seiklused ning maailmaasjade paikapanekud toimusid kunagi foorumites. Olen vist Interneti mõttes ikka vanamoodne küll :) (p.s – kas keegi üldse enam jututubasid kasutab??? Mitmel korral olen kuulnud, et ah, mis ma sulle ikka kirja saadan, võtab nii kaua aega (!!!! e-kiri????), facebookis/orkutis saadan teate ja asi vask! Aga mulle meeldib e-kiri! Mulle meeldib tavaline kiri rohkemgi veel!!

Kirjutame vähem mula, kõneleme rohkem otse, silmast silma, ah?

Lisa kommentaar

