Raamat: “Minu Kanada”

Petrone Printi väljaantud raamat ühest eesti perest Kanadas, autoriks Ene Timmusk, on järjekordne pilguheit ühe maa kombestikku. Mulle see sari meeldib, kuigi, tõsi, lugenud neist olen väheseid. Tegelikult oli mul endalgi plaan samamoodi “Minu Šotimaad” kirjutada… kas või enda meeleheaks. Võib-olla võtan kätte ja mõtlen läbi, kuidas ja miks ikka Šotimaal nii on…

Aga nüüd “Minu Kanadast”. Raamat nagu raamat ikka, mõnusate meenutuste ja mõistva keelega. Üsna arusaadav kultuur, kuigi, nagu ikka, pisikeste veidrustega. Mulle tundus Kanada kohe palju lähemal olevat! Ka tundsin iseend mõnes hetkes ära, sest kuigi mitte sarnastes oludes, olen isegi võõral maal pidanud hakkama saada. Veel arutlesin selle üle, kas mu kauged sugulased Torontos samamoodi alustasid ja mis neist nüüd saanud on. Mitmed mu Tartu-sugulastest rändasid üle lombi juba neljakümnendatel. Nende viimast külaskäiku mäletan häguselt, küll on aga meeles nende toodud vahva roheline plekkämber. Seda päeva hoiab kirkalt meeles ka vist esimene (?) värvifoto minust, kus suurt saia käes hoian – oli tollal vast vaevu kolmene.

Väga huvitav oli lugeda Kanada haridussüsteemist ning loomulikult ka Eesti koolist. Ka Kanada loodus ning kargus oli hästi välja toodud – kujutasin seda ette seguna Šoti ja Soome maastikest.

Ausalt öeldes tekkis suurem tahtmine Kanadat ka ise külastada! Mul ei ole varem suuremat kihku üle Atlandi sõita – Ameerika Ühendriigid väga ei tõmba (kui just vanaonule küllaminekut selleks ei loe), Lõuna-Ameerika püsib reisisihtkohtade top10 küll, aga Kanadat, mulle tundub, on kuidagi lihtsam mõista ja samas olla valmis üllatusteks.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et “Minu Kanada” on hää ajaveetmisraamat, aga samas ka mõnus algus Kanadaga koduselt tutvumiseks. Kuigi ei tea, kuivõrd saab neid sarju omavahel võrrelda, on “Minu”-sari justkui Eesti oma Lonely Planet – küll aga palju inimlikuma ja kodusema hõnguga.

3 responses to this post.

  1. Suur aitäh kenade sõnade eest!
    Minu jaoks ei olnud Ameerika kunagi unistustemandriks, kuhu tahaks kangesti isegi külla minna, Euroopa tõmbas ikka rohkem. Kuid Kanadas elades, olen hakanud palju rohkem hindama seda, et just siia sattusin ja näiteks mitte Ühendriikidesse :) Olen vist liialt kanadalikkusest läbi imbunud, et oma lõunanaabrite kohta nõnda arvan :D

    Vasta

  2. thanks a lot .

    Vasta

  3. […] The busiest day of the year was March 7th with 63 views. The most popular post that day was Raamat: “Minu Kanada”. […]

    Vasta

Lisa kommentaar

