Veebienesetapust

Juhtumisi sattusin täna üksinda kodus olles Värske Ekspressi saate peale, kus praegu räägib Raud Mõisaga, aga õige pea kõneletakse ka sotsiaalveebindusest. Olles muidugi tavaline eestlane, seega ka Sotsiaalvõrkude Superekspert (sest mul on mitu blogi, facebook, twitter, orkut, kunagi oli rate, myspace ja veel mõned, spetsiifilisemate huvidega sotsmekad nagu näiteks couchsurfing, postcrossing, shelfari, mugglenet ja googlemeka).

Lugesin siis kippelt tänase Ekspressi Kivi artiklit ja avastasin, et on säherdune masin tehtud, mis teostab veebienesetappu sinu eest! Enesetapumasin veebis siis. On aga vidinaid välja mõeldud. Iseenesest huvitav. Tänasel koolitusel just arutasime, et missugust infot on meist igal pool üleval. Ise olen ka mõelnud, et aastate jooksul on igasugust koli minust netis üleval (ja aina lisandub juurde, kas või selle blogiga!), kuidas mõnda neist maha saaks võtta… Näiteks keska ajal peetud blogi pole enam alles, samal aadressil on nüüd hoopis ühe 53-aastase naise blogi! Mõnes mõttes kahju kah, et enam ei mäleta, mida tol ajal mulisesin, aga eks ta ikka suuremas osas ka mulin oligi…

Mis ma aga tollest enesetapumasinast tahtsin öelda, et hea mõte. Samas aga on vabatahtlik internetipaast (jällegi ekspressist laenat’ sõnapaar, aga idee muidugi mujalt ja varasem) on palju kasulikum. Mõelgem – masinaga oma konto(de) kustutamine võtab lehe väitel aega 52 minutit. Käsitsi seda tehes üle üheksa tunni. Ilmselgelt on soodsam ja mugavam kasutada esimest varianti. Siinkohal juhin tähelepanu sõnale mugav. Mugavam jah, aga see-eest mis vaevata kaelast see ka vaevata tagasi. Usun, et kui ise selle 10 tundi lahtiütlemisele kulutad, ei ole niipea isu enam tagasi tulla. Sign up nuppu niisama kergelt pärast sellist üksluiset klikkimist vast ei vajuta!?

Vabatahtlik internetipaast kasvatab iseloomu, mis meil on na nadiks muutunud. Mugavad inimesed ju! Kui muudest sõltuvustest eemaldumine tahtejõudu kasvatada ei aita, siis äkki internetist eemaldumine natukenegi… Toimib ka! Minul muidugi vahelduva eduga, samas aga hetkel, praeguses maailmas peab tööga seonduvalt ikkagi seal (hetkel peamiselt facebookis) viibima, tahes-tahtmata. Trendidega peab mõnikord mingil määral kaasas käima.

Saates rääkis Roonemaa just, et sealt saab usaldusväärset infot erinevate asjade kohta. Tõsi, saab. Mind aga on viimasel ajal hakanud tüütama see n-ö uudiste valik mu FB esilehel. Ma olen seda reguleerinud (mingeid aplikatsioonide a la maffiawars või farmville vmt asju ma ei kannata), aga samas on mu tutvusringkonna (sõpru on mul ikka vähe) uudistevalik ei ole just… kõige huvitavam. Muusikasoovitused on siiski üldjuhul vahvad. Aga kahjuks või õnneks on mu huvidering pigem erinevam. Nii et see lähitulevikus ennustatav uudistevoogude muutumine on pisut nõme, sest ma tõesti ei taha AINULT oma tutvusringkondade valitud “uudiseid” lugeda.

Nii jah. Veebienesetapu võiks siis korraldada mõistlikkuse piires vabatahtlikult iseenda tahtejõudu kasvatades!

…ja siis, ja siis – ükskord saab see nett ka otsa või server on maas ja midagi kätte ei saa, andmed lännu.

p.s – häh, Saagim ütles, et inimesed kirjutavad, et kes pesi hambaid, mina söön burgerit… et keda see huvitab. A ma küsin, et keda see huvitab, et mingi X kuulsus ei kandnud rinnahoidjaid või arvab, et vajab rohkem kollageenisüste ehk netiportaal, mille peatoimetaja ta on? Ma pigem (vastuoluliselt oma eelmisele jutule) loen siis oma tuttavate olmeelulisi faktikesi kui mingi suvakuulsuse võltshammaste paigaldusest.

hetk hiljem: Jep, Raual õigus, et FB konto kustutamine on ikka jõletult keeruline – ühel korral proovisin ja siis tuli tagasi minna, sest KOOLIASJU aeti selle kaudu. Hmhphhh…

p.p.s – ja televiisorist olen ma ka end võõrandanud. Vahepeal ei olnud seda üldse ja nüüd ei ole mingit kihku seda sisse lülitada. Aeg-ajalt ainult, näiteks täna või uudiste ajaks. Muidu saab ikka netist selle vajaliku üksiku saate kätte (sest ega miskit erilist sealt vaadata ju pole).

3 responses to this post.

  1. Posted by Liina on 07/05/2010 at 01:04

    Kusjuures kummaline on see, et televiisor liigitub minu jaoks viimasel ajal juba kvaliteetmeelelahutuse alla. Selles suhtes kasvõi, et ühe saate vaatamine (olgu või mõne sarja viimane osa) sunnib mind peatama tavapärast lollinfo ahmimist ja päriselt ootama kuni selles sündmused oma rada arenevad. Ei saa panna fast-forwardit nagu sama asja arvutist vaadates või avada järjest erinevail vahelehtedel postimees.ee ehk tegelikult küll hoopis elu24 tobeuudised. Vot sinnamaale on see eluke jõudnud.

    Vasta

  2. Posted by H. on 07/05/2010 at 10:17

    Hmm, huvitav tähelepanek. On küll mõnikord nii. Eriti veel see, kui vaatad mõnd saadet koos perega – arvuti taga istud ju üksi ja itsitad omaette…

    Vasta

  3. […] Veebienesetapust May 2010 2 comments 5 […]

    Vasta

Lisa kommentaar

