9. jaanuar – Ahhaa! / January 9 – aha!

I really can’t recall the last time I went aha! But I do remember vividly when, back in primary we were studying how to do calculations that went over 10.

My mum and dad are math teachers (and, no, I am nowhere near being a math genius, that title goes to my brothers). I only did good in math until the end of secondary school and that was because I pushed myself to be the best and my parents helped me with the hard stuff.

Anyway, back to primary. It had become a habit for me and mum that Sundays were the time to teach me math. I remember sitting in kitchen and listening to her explaining how 7+8 equals something. The system she tried me to get was that you have to break 8 into 3+5 and then add 3 to 7 (=10) and then 10+5 equals 15 which is exactly what 7+8 is!

Of course it’s not that hard, really, but the idea of breaking one number to different ones was a bit hard for me. At least couple of hours had passed and my mum was ready to give up but I pushed on: “No, emme (mum), I have to  understand it.” On we went when suddenly, something clicked in my head and I was like: ” AHA! THAT’S how you do it!!” We both sighed in relief and I have been doing the calculations like that since.

p.s – yes, my mum is one awesome teacher!

Ma ei mäleta, millal ma viimati tundsin sellist ahhaa!-momenti, et midagi on väga selgeks saanud. Küll aga tean väga hästi üht toredat selginemishetke.

See oli algklassides, kus õppisime üle kümne liitmist-lahutamist. Minu vanemad on mõlemad mateõpsid ja niisiis oli abi alati lähedalt võtta. Nii oligi, et pühapäeviti istusime emaga koos ning tema õpetas mulle kõiki vahvaid ja hirmsaid tehteid.

Põhimõte, mida ema kasutas oli järgmine. Võtame tehteks näiteks 14-8. Ema palus number 8 teha kaheks osaks, antud juhul siis 4 ja 4. Kõigepealt lahutasin 14-4 ja sain tulemuseks 10, millest omakorda lahutasin allesoleva 4 ja sain vastuseks 6, mis ongi 14-8=6. Nipp on ääretult lihtne ja loogiline, aga minul võttis hästi kaua aega, et sellest aru saada. Ema oli juba loobumas, aga mina olevat öelnud: “Ei, emme, ma pean sellest aru saama!” Nii oligi, et jändasime veel üsna tükk aega, kuni lõpuks olin teatanud: “Aaa, nii see siis käibki!” Senimaani arvutanud niiviisi :)

p.s – jah, mu ema on üks ääretult lahe õpetaja!

2 responses to this post.

  1. Posted by mina on 10/01/2011 at 14:02

    Jah, Sul jätkus alati visadust jõuda selle ahhaa-ni, minul sai võhm alati enne Sind otsa. Imetlen Sind selle eest! :) Oma töös ei kohta ma sellist järjepidevust just sagele.:(

    Vasta

  2. Posted by H. on 10/01/2011 at 22:17

    Kahju ainult, et järjepidavus vanusega mandunud on.

    Vasta

Lisa kommentaar

