Porto, Portugal – esimesed tähelepanekud

Portugal pole kunagi olnud mu reisisihtkoht, küll aga olen ma kunagi väga haaratult Remarque’i “Lissaboni ööd” lugenud. Täna siiapoole Euroopat lennates tuli mulle see raamat meelde. Ja siis see kunagine soov, et ma tahaks ka nii väga olla kuskil Lissaboni sadamas ja vaadata ookeanile…

No seda viimast ma teha ei saa, st olla Lissaboni sadamas, sest sellest linnast nägin vaid paljusid väikeseid tulesid, kui meie järjekordne lend õhku tõusis, et meid Portosse viia.

Ka selles linnas viibime vaid vähest aega – vaid homne hommikupoolik on selge silmaga ringi vaatamiseks mõeldud (täna on silm reisimisest tönts). Mina tahan väga jõuda ookeani kaldale. Minu esimene ookean.

Täna õhtul aga sellised väikesed tähelepanekud Portost:
– tänavad on siin kui vannitoapõrandad. Pisikestest killukestes koosnevad.
– mägine on siin ka. Hullem tunne kui Tartus Toomemäest üles ronida. Pane juurde ka muna- ja kahhelkivid.
– majad on võib-olla sellised nagu Barcelonas (ma ei tea, ma pole Barcelonas kunagi käinud), aga ma kujutasin neid maju sellisena ette küll, kui Barcelonas aset leidvat lugu lugesin, mis “Tuule varjus” on kirja pandud.
– majade ülemised otsad on nii huvitavad.
– majade fassaadid on ka huvitavad. Eestis on sellised lagedad, akendega fassaadid. Siin on (nagu kindlasti ka mujal Lääne-Euroopas) nii palju väikesed rõdusid (kuhu astuda ei mahugi) võrede ja kaunistuste ja akendest välja rippuvate jopedega!
– siin on soe ka. Selline sooja aprilli sarnane. Mõistlik.
– õhk lõhnab linna rämpsu ja ookeani järele.

Portugali keel kõlab kui ärasöödud sõnad – peale obrigado midagi aru ei saa. Aga inimesed on siin särasilmsed, umbkeelsed ja sellele vaatamata ääretult abivalmid. Väikesed lapsed (1 a ja natuke peale) oma sõstrasilmadega istuvad ema süles, kui viimane koos oma mehega keskväljakul kiirtoiduputkas töötavad. Aitäh söögi eest, Portugali hot-dog on külma saia sees soe viiner riivitud porgandi, maisi, seente, salati ja naljakate friikartulitega (pisikesed, peenikesed ja krõmpsuvad jupid).

Homme siis ookean, sangria ja muud lustilised. Homme sõidame ka Põhja-Portugali, Hispaania piiri äärde Valencasse (Hispaaniasse). Tööle. :)

2 responses to this post.

  1. Posted by Jaak Känd on 17/02/2012 at 09:04

    Porto – sellesse iidsesse linna on kätketud nii palju kultuuri, ajalugu ja veini, et… (nii on mu sõbrad rääkinud, kes seal käinud on – “Näha Portot, ja surra!”). Katusge siis seda kõike ahmida ja nautida!

    Vasta

  2. Posted by mina on 17/02/2012 at 12:47

    Aga palun mitte surra, vaid tagasi tulla!

    Vasta

Lisa kommentaar

